Monday, April 16, 2012

Al Fatihah to Mohd Isnin

Semakin hari, orang yang tersayang semakin meninggalkan kita...
Tidak kira tua, muda, saudara dekat, mahupun yang jauh...
Apa yang pasti, kenangan yang mengingati mereka kepada kita dan doa kita mengiringi mereka semoga mereka ditempatkan di kalangan orang orang yang beriman...
Amin...


Pagi tadi, aku dikejutkan lagi dgn berita kematian one of my student, Electrical student, Mohd Isnin...
Beliau meninggal dunia kerana terkena renjatan elektrik semasa praktikal dan telah menerima rawatan di Hospital Kuala Lumpur...
Maafkan Miss sb xdapat menziarah Isnin di hospital, hospital tu sebenarnya dekat saja dgn tempat Miss belajar matriks dulu...
Masa Raffi dtg rumah haritu, Miss ckp kalau dkt, Miss dh jenguk Isnin di hospital...
Maafkan Miss juga kerana xdpt menziarah Isnin yang telah meninggalkan kami semua...
Isnin org Johor, kalau Miss xsilap...
This is Isnin...
Isnin, Miss ambil gambar di FB Isnin ye, utk memori...




Isnin is one of my good student...
Masa semester 1 dulu, dia duduk dpn sekali, btl2 depan aku, sebelah dgn Qaharudin...
Kedua - dua mereka ni asyik bersembang sambil menyalin nota di whiteboard depan dan aku selalu marah...So, aku gelar mereka ni LABU LABI...
Qahar is Labu, Isnin is Labi...
Nakal pun nakal budak budak ni...
Lepas tu kadang kadang Isnin duduk belakang class monitor, barisan kedua...
Isnin selalu ckp xpandai BI la Miss, I said don't worry Isnin, as long as u r good in attitude, I will help u, InsyaAllah...
Selalunya Isnin la student yg aku suruh baca teks ke apa ke semasa proses pembelajaran...
Dia pun ikut je apa yg aku suruh dan dia mmg xbyk songeh...
Masa semester 2, aku dh xambil kelas ni, so aku ajar their junior, adala seorang junior nama Ahadzirul...so aku pn selalu usik, 'ha..ada ur senior nama Isnin, elokla awak Ahad, dia Isnin..' dengan nada mengusik budak budak letrik ni...



~Qahar, si Labu n Isnin, si Labi ~


~ini ialah classmates Isnin, Isnin tgk ape tu...~

Sebak rasa bila Isnin sudah meninggalkan kami semua di usia yang muda...
Maafkan segala perkataan, perbuatan Miss semasa mengajar Isnin dulu ya...
Miss juga halalkan segala ilmu yang Miss ajar Isnin ketika dulu...
Baru Miss perasan, hari ini ialah hari Isnin dan Isnin telah meninggal pada hari yang sama dengan namanya...
Semoga Isnin tenang di sana...
Amin...

Ya Allah Ya Tuhanku,
Ampunkanlah segala dosa pelajarku ini, Mohd Isnin, sesungguhnya beliau sangat baik sebagai khalifah di bumi ini...
Amin...

*xdapat aku bayangkan aku berada di dalam kubur, keseorangan...
Ya Allah Ya Tuhanku,
Maafkanlah segala dosa hambamu ini jua...
Amin...


*Menurut FB Isnin, beliau telah meninggal dunia disebabkan terkena renjatan elektrik, separuh badan beliau dari pinggang ke atas, telahpun hangus, MasyaAllah...
Semoga arwah dicucuri rahmat olehMu, Ya Allah Ya Tuhanku, Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani...