Saturday, May 12, 2012

Interesting quotes from Facebook

Happy weekend everybody!
This week is about, what I found ; interesting quotes from my friends in Facebook;


This is from Khairil;


'hakikatnya, lelaki berkulit cerah lebih mudah tertarik kepada perempuan yang berkulit lebih gelap daripadanya.'


Setuju!based on my experience...hmm,mulala rasa xsepadan dgn pasangan dan rasa rendah diri...tambah lagi masa pegang tgn, mst la tgk tgn kan,fuhh terserlah babes,haha :P...black and white gitu kau!...one of the reason why I left him la kot..tp mcm kejam je kan, sebab warna kulit nk break up...Tapi, mmg benar kulit aku yang kelabu asap ni rasa xsepadan dgn org yg kulit putih...dan Khairil ni pun putih orangnya,sebab tu dia berani post mcmni la kot kan... :D


Masa di UPM dulu, aku pernah ckp dgn roommate, Zusha, 'yg kulit putih tu match dgn org kulit putih dan sebaliknya', lpstu terus dia ckp 'xsukala dgr org ckp mcmtu...'...Hmmm...tp kalau dh jodoh nak buat mcmana kan?Lagi satu, mmg xsedapla dgr mulut org bercakap tambah lagi psl kulit ni...Masa couple dulu,haihhh letih asyik dgr org ckp tentang perbezaan kulit aku dgn tutt...kecik hati la jugak kan..kalau sekali sekala, sorang dua xpela tp kalau dh lama2 mmg aku cuak dan kecik hati...lepastu dok peram, tu yg jadi xelok tu...terus meletup dan ... 


Ada juga saudara mara dan kawan2 aku mostly yg perempuan berkulit gelap dpt lelaki berkulit putih, dah jodoh, apa masalahnya kan?Hairan jugak dgn manusia yg selalu membuat tafsiran...Contohnya, haritu di FB ada berborak di wall dgn kwn sekolah, Fara ttg pengantin dan org mesti mengata bab kulit...'tudia...tgk awatla pengantin pompuan tu hitam,xpadan sungguh dgn pengantin laki..'memang ada di dunia ni bg manusia yg bermulut celupar la kot kan...hhmmm


Moh kita tgk kwn2 aku yg sweet je;




~ From their invitation wedding card;ni Cik Na aka Liah dgn hubby dia, Isyal, dh ada sorang anak lelaki pun...~

Rasanya taste Liah ni mmg dgn org kulit putih kot sebab masa skool dulu dia selalu usik one of our friend, Syieyda dgn tutt aku sb katanya dua dua berkulit putih mmg padan, tp masa tu mmg Ya Allah tgh dok syok meloncat lagi...haha..ke Liah yg syok dkt tutt masa tu, haha :P, last last, aku yg sangkut, haihh, lawakla cerita lama...Liah dulu ni mmg cakap byk dan nakal, tp sekarang aku rasa dh matured, berbeza sgt sgt...



Ni pulak, Bonzer n Wawa, mcmana aku kenal..si Bonzer ni masa Matriks dulu, kwn aku Farina selalu call dia dan kwn2 lain used my handset, masatu aku antara yg awal pakai handset, so, Farina selalu pinjam la utk sms and call...Lepastu, kalau xsilap aku masa aku ke Labuan dulu, aku dgn tutt pernah hntar Bonzer dan kwn2 lain nk balik Semenanjung ke Airport naik kete sewa la apalagi, Proton Wira Hitam kot...Wawa pulak my roommate masa UPM dulu, Zusha rupanya kawan Wawa masa diorg Matriks di Shah Alam dulu...What a small world, kan...Dan sekarang, Alhamdulillah diorg dh pun dpt anak perempuan...Yang peliknya,aku keep in touch dlm FB je la dgn diorg ni, but where is Farina?


These are examples of skins seperti yang kita cakap tadi tu kan...CANTIK di mata kita tidak semestinya CANTIK di mata org, dan begitu juga sebaliknya...It's UNIVERSAL...Macam sekarang, dptla aku sama sama warna kulit,hehe...eh eh, one more example is my Ayah and Mama in law la!Ayah berkulit putih, mata Ayah pun mcm grey, Mama pula berkulit gelap sedikit...Mama kata Abg Farid(Harie's cousin) mcm Ayah muda dulu,hehe...Mak Uteh kata Angah(Harie) ikut Mama, see the skin la,hehe...xpe,kata org,anak lelaki ikut muka ibu,baik kan..betul ke statement ni?Suka hati je kan...:P




Ni my Ayah n Mama in law...
Sorry, ambil di profile pic FB Mama n Ayah ye,
Kalau xsilap gambar ni Mama ckp ambil masa my sis in law, Fatin kena buat assignment / project in MMU di ladang getah,taken at Rembau la kot,hehe :P
Tetiba rindu pulak dkt my family in law in Seremban tu...
Semoga kami bahagia mcm Ayah n Mama ye,
Seronok dpt mertua modern + caring mcmni, hehe :)


Another 'sweet' quotes lagi is:




This I got from Nunu, my UUM's friend,
and suddenly aku replied to her wall 'my bitch' is at Bahau - hot statement :P
She replied me 'ahahha statement gitu'
Rasa nak tuangkan air pun ada dkt muka dia, fuhh ni mesti pengaruh tgk drama, tv ni,hehe...
Tentang ni no comment la, biasala, manusia mana ada yang perfect kan?
Dan xelok pulak aku asyik gelar dia mcm2 sedangkan kata dh anggap mcm adik?
Ape ni, Mafe oi?
This dialogue I talked to myself, ok?
Just ignore, jangan peduli :)


So, kesimpulannya, especially tentang warna kulit tu, ada quotes yang aku jumpa di FB tentang, xelok sebenarnya kita mengata, menghina seseorang seperti wajah seseorang, umpama kita mengata,menghina ciptaan Allah swt, bukankah Allah yang menciptakan semuanya?Sepatutnya kita memuji segala ciptaan Allah swt...Amin...Wallahu'alam...


Astagfirullahhal'azim,
Sama samalah kita beristigfar...
Sesungguhnya bersyukurlah kita sempurna dengan ciptaanNya,
Amin 
:D